فرمانده مرزبانی فراجا از فراهم شدن زیرساخت‌هایی نظیر هوش مصنوعی، حسگرها و رادارهای ساحلی به ویژه پهپادها در مرزهای مرتبط با تردد زائران اربعین خبر داد .

 کنترل مرزها با استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد

سردار احمدعلی گودرزی گفت: با تلاش مجموعه انتظامی کشور و مرزبانان، زمینه‌های لازم برای تردد آسان و بدون مشکل زائران در مرزها انجام شده و امنیت پایدار در مرزهای هشت‌گانه تردد زائران اربعین برقرار است.

وی با اشاره به انجام دیپلماسی‌های مرزی که یکی از وظایف ذاتی فرماندهی مرزبانی فراجا است، گفت:‌ فرماندهی مرزبانی با انجام دیپلماسی فعال و لحظه‌ای در ایام اربعین موجبات تردد سهل و خوشایند زائران را فراهم کرده است و در اینجا لازم می‌بینم از همکاری‌های مرزبانان کشور دوست و برادر عراق کمال تقدیر را داشته باشم.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مرزبانان با تمام توان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند، گفت: نیروهای مرزبانی به عنوان چشمان همیشه بیدار در حال حراست از کیان ایران اسلامی هستند و آخرین نفر از زائران را در نقطه صفر مرزی بدرقه می‌کنند. همچنین در حین ورود به کشور عزیزمان، مرزبانان اولین کسانی هستند که به استقبال زائران می‌روند.

فرمانده مرزبانی فراجا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در راستای ارتقای ضریب امنیتی در مرزهای مشترک با کشور عراق گشت‌های همزمان میان مرزبانان دو کشور درحال انجام است و به لطف خداوند متعال تا به امروز مورد ضد امنیتی در مرزها مشاهده نشده است که این نشان از اشراف اطلاعاتی و عزم مرزبانان در ارتقای امنیت پایدار در منطقه است.

 گودرزی در پایان با اشاره به حضور بیش از ۶۰۰۰ نفر از نیروهای مرزبانی در گذرگاه های مرزی و خدمات رسانی و کمک در تسهیل تردد زائران گفت: به دلیل فراهم شدن زیرساخت ها از جمله فعال شدن حسگرها، رادارها به ویژه پهپادها  و هوشمندسازی در مرزها امنیت خوبی برقرار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.